Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Introductie De opleiding podologie wil hun kandidaat-studenten op een correcte en volledige manier informeren aan de hand van een introductiefilm. Op deze manier kunnen toekomstige studenten begeleid worden in het maken van een goede studiekeuze. In dit werkstuk wordt de inhoud voor deze film, op basis van verschillende gevoerde onderzoeken, bepaald. Methode De bachelorproef werd opgesteld op basis van focusgesprekken, tevredenheidsonderzoeken, in- en uitstroomonderzoeken, interviews en een literatuurstudie. Hieruit werden relevante gegevens geselecteerd voor de introductiefilm. Resultaten Uit de resultaten bleek dat verschillende aspecten belangrijk waren om toekomstige studenten aan te trekken. Naast theorie, praktijk en motivatie is voorkennis, kostenraming, stage, internationalisering, het verder studeren, beroepsperspectief en de locatie bepalend voor het maken van een goede studiekeuze. Studenten vinden het positief dat de richting Podologie, naast theorie, ook de nadruk legt op praktijk. Daarnaast moet de klemtoon in deze studierichting meer worden gelegd op het statuut als zelfstandige. Tot slot is het belangrijk om zowel het werkveld als de opleiding realistisch voor te stellen. Uit de interviews met achttienjarigen kwam naar voor dat de meeste studenten hun informatie halen uit de brochures. Het internet bleek de tweede meest geraadpleegde informatiebron te zijn. Conclusie Aspirant-studenten moeten voldoende geïnformeerd worden om een goede studiekeuze te kunnen maken. Omdat het internet de tweede meest geraadpleegde informatiebron bleek te zijn, is het van belang dit communicatiekanaal op een weldoordachte manier te benutten. De website van de opleiding moet dus worden voorzien van volledige en correcte informatie. In de toekomst kunnen verdere specifieke noden van de doelgroep onderzocht worden.
Choose an application
Personnel management --- personeelsmanagement --- instroom --- management --- arbeidsovereenkomst
Choose an application
In Operationeel personeelsmanagement staat het praktische, uitvoerende personeelswerk binnen bedrijven en organisaties centraal. Het boek geeft duidelijke uitleg over de rol en functie van goed personeelsbeleid in een modern bedrijf. Operationeel personeelsmanagement kent een logische opbouw in zes delen. Deze delen kunnen onafhankelijk van elkaar behandeld worden. Elk deel behandelt een onderdeel van personeelsmanagement, van het aannemen van personeel en arbeidscontracten tot loopbaanplanning, re-integratie, personeelsadministratie, outplacement en pensioen. Alle hoofdstukken in dit boek hebben een praktisch karakter, aangevuld met instrumenten uit de dagelijkse praktijk. Ook wetgeving en regels komen aan bod, zonder al te diep op details in te gaan. Voor de praktijk is eveneens aandacht. Het boek geeft volop praktische informatie over hoe een personeelsmanager bepaalde vraagstukken aanpakt, gebaseerd op ervaringen van P&O’ers uit de dagelijkse praktijk. In deze vijfde editie zijn de nieuwste ontwikkelingen uit het vakgebied van het personeelsmanagement geïntegreerd. Een van de invloedrijkste veranderingen voor het operationeel personeelsmanagement betreft de verschuiving van personeelstaken naar de lijnmanager. Ook krijgt de medewerker zelf een grotere mate van verantwoordelijkheid over P&O-zaken. Daarnaast heeft deze editie een nieuwe, grondig herziene, didactische opzet. Om de theorie meer te verbinden met de actualiteit, is het aantal praktijkcases uitgebreid en zijn er links naar relevant online (video)materiaal opgenomen. Daarnaast sluit ieder hoofdstuk nu af met opdrachten die aanzetten tot kritisch nadenken over de thema’s binnen het vakgebied van personeelsmanagement.
Personnel management --- personeelsmanagement --- instroom --- management --- arbeidsovereenkomst --- coaching
Choose an application
INTRODUCTIE: De Arteveldehogeschool volgt de instroom en doorstroming van de studenten op voor de verschillende opleidingen. Een introductiefilm biedt een oplossing om enerzijds de studenten te informeren en anderzijds te adviseren zodat een weloverwogen studiekeuze kan gemaakt worden. METHODE: Dit onderzoek peilt via focusgesprekken naar de motivatie van de studenten. De deelnemers worden geselecteerd via vooropgestelde criteria onder het personeel van de Arteveldehogeschool. Er worden open vragen gesteld met als doel informatie te verzamelen over de motivatie en de start-talenten nodig om aan de opleiding podologie te starten. RESULTATEN: Een eerste focusgesprek met vier deelnemers heeft plaatsgevonden. Het Arteveldehogeschool personeel geeft aan dat motivatie, doorzettingsvermogen en een open houding de slaagkansen ten goede komen. CONCLUSIE: De deelnemers vroegen om een eerlijk beeld weer te geven van de opleiding podologie. Men was het eens dat onbekend, onbemind is en dat er voor het secundair onderwijs een taak weggelegd is om de laatstejaarsstudenten beter te informeren. Daarnaast werd opgemerkt dat studenten met doorzettingsvermogen en een sterke motivatie meestal met succes de opleiding beëindigen. Ook werd vastgesteld dat wie tot een groep behoort met een positieve ?vibe? minder snel zal afhaken. Tot slot moet er een analyse gemaakt worden op welke wijze het aantal deelnemers kan verhoogd worden. Dit is een cruciale vraag om een bevestiging te krijgen van de tendensen uit het eerste en enige focusgesprek.
Gesprekstechniek --- Podologie --- Instroom --- Talent --- Doorstroming --- Introductie --- Podologie
Choose an application
Social policy and particular groups --- instroom --- sociaal beleid --- migratiepolitiek --- Netherlands
Choose an application
Onderwijs --- Basisonderwijs --- Kansarmoede --- Gelijkekansenbeleid --- Instroom --- SCW --- Brugfiguur - Triangel, Gent
Choose an application
Foreign television programs --- Television broadcasting policy --- Television broadcasting --- 654.19 <492> --- Telecasting --- Television --- Television industry --- Broadcasting --- Mass media --- Television broadcasting and state --- Broadcasting policy --- Television programs, Foreign --- Television programs --- Social aspects --- Government policy --- Mass communications --- internationale uitwisseling --- televisieprogramma's --- cultuur --- instroom --- internationale communicatie --- Netherlands
Choose an application
Diversiteit is een maatschappelijke realiteit, toch is deze diversiteit nog te veel afwezig in het hoger onderwijs. Universiteiten en hogescholen zijn zich bewust van dit contrast, maar hoe doen we dat, meer diversiteit binnenbrengen in het hoger onderwijs en waar hebben we het dan precies over? Het gaat over diversiteit in de studentenpopulatie, maar ook in het personeelsbestand. Het gaat over toegankelijkheid voor studenten met een beperking, omgaan met meertaligheid en het ruimte geven aan niet-Westerse perspectieven in de opleidingen. Het gaat over aandacht hebben voor individuele noden en behoeften van studenten en personeelsleden en het creëren van een omgeving waarin iedereen zijn plek vindt. Het gaat over het aanbieden van inclusief en kwaliteitsvol hoger onderwijs.In dit boek laten we uiteenlopende stemmen uit Vlaanderen en Nederland aan het woord en bieden we zowel praktijkvoorbeelden als theoretische reflecties. Het boek spreekt alle actoren binnen het hoger onderwijs aan, docenten, lerarenopleiders, studenten en ondersteunend personeel, en presenteert een toekomstgericht kader om werk te maken van diversiteit in het hoger onderwijs.Diversiteit in het hoger onderwijs is ontstaan vanuit het netwerk "Docenten voor Diversiteit", een groep van docenten uit het Vlaamse hoger onderwijs, die via samenwerking en uitwisseling de participatie van kansengroepen in het hoger onderwijs willen versterken.https://www.aspeditions.be/nl-be/book/diversiteit-in-het-hoger-onderwijs/18279.htm
onderwijs --- 37 --- postkolonialisme --- educatieve master --- lerarenopleiding --- universiteiten --- hogescholen --- democratisering --- racisme --- inclusiviteit --- diversiteit --- vakdidactiek --- pedagogie --- Sociology of education --- Higher education --- inclusief beleid --- 454.6 --- 460.6 --- kunsteducatie --- ras --- multiculturele samenleving --- Discriminatie --- onderwijsbeleid --- didactiek --- didactische principes --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Intercultureel onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Intercultureel onderwijs ; hoger onderwijs --- Diversiteitsmanagement --- 780 Hoger onderwijs --- Diversiteit --- Hoger onderwijs --- Personeelsmanagement --- Student --- Persoon met een handicap --- Meertaligheid --- Instroom --- Dekolonisatie --- Sociale uitsluiting --- Racisme --- Democratisch onderwijs --- Diversiteitsbeleid --- meertaligheid --- hoger onderwijs --- higher education
Choose an application
Over het leren van volwassenen wordt veel gesproken en geschreven in het kader van levenslang en levensbreed leren. Toch bestaat er weinig onderzoek naar hoe volwassenen leren, laat staan over hoe dit leren te beïnvloeden is. In samenwerking met het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen in Brussel werkte de Onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen een onderzoek uit naar het leren van volwassenen in het onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken volwassenen op zeer uiteenlopende manieren te leren. Deze leerpatronen worden beïnvloed door tal van persoons- en omgevingsgebonden factoren. Niet alle leerpatronen zijn even succesvol om te slagen. Bovendien kunnen de leerpatronen veranderen tijdens het onderwijstraject. Naast de onderzoeksresultaten biedt het boek ook een verkort instrument om leerpatronen bij volwassenen in het onderwijs in kaart te brengen en systematisch op te volgen. Voorafgaand onderzoek heeft aangetoond dat dit instrument valide en betrouwbaar is. De auteurs geven ook aanbevelingen voor wie in het onderwijs aan volwassenen met dit onderwerp aan de slag wil. (Bron: covertekst)
didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- slaagkansen --- volwasseneneducatie --- studiemethoden --- Adult education. Lifelong learning --- instroom --- didactiek --- Adult education --- Adultes--Enseignement --- Adults--Education --- Education des adultes --- Enseignement des adultes --- Enseignement pour adultes --- Onderwijs aan volwassenen --- Onderwijs voor volwassenen --- Volwassenen--Educatie --- Volwassenen--Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Onderwijs voor sociale promotie ; Vlaanderen --- Permanente vorming ; Vlaanderen --- Volwassenenvorming --- Onderwijs voor sociale promotie --- Permanente vorming --- Vlaanderen --- leerpatronen --- leren leren --- onderwijs aan volwassenen --- volwassenonderwijs --- 493.3 --- volwassenenonderwijs --- Volwassenonderwijs --- Leren --- Leerprocessen --- Onderwijs --- Onderwijs; Vlaanderen --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O329 --- 120204.jpg --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Vlaanderen. --- Learning --- Evaluation
Choose an application
In deze probleemverkenning wordt nagegaan wat de meerwaarde en gevolgen zijn van de implementatie van het flexibiliseringsdecreet voor studenten, ouders en de hogeronderwijsinstelling. Het doel van het flexibiliseringsdecreet is de mogelijkheden tot mobiliteit, differentiatie en levenslang leren te vergroten. De implementatie ervan betekende een ommezwaai voor het Vlaamse hoger onderwijs. Het conceptuele denken over studievoortgang en studiejaren moest grondig veranderen. Maar realiseert het decreet de meerwaarde die het vooropstelt ook in de praktijk?
Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Hoger Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen. --- instroom --- competenties --- flexibiliteit --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- Flanders --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- hoger onderwijs --- VLOR: Vlaamse Onderwijsraad --- Bologna-onderwijshervorming --- 378 --- 780 Hoger onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- 489.32 --- België --- Vlaanderen --- flexibilisering --- politiek --- 612 --- Flexibilisering --- Hoger onderwijs --- onderwijs --- trajectbegeleiding --- 489 --- 451.3 --- 489.3 --- 373.6 --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Studenten --- Studentenbegeleiding --- Werkdruk --- 489.3 )* Organisatie hoger onderwijs --- 489.52 --- EVC --- hoger onderwijs (ler) --- studenten --- studentenbegeleiding --- werkdruk --- 489.5 --- 113871.jpg --- 120133.jpg --- Hoger onderwijs ; Vlaanderen --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Onderwijsvernieuwing --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Mobiliteit --- Diversiteit --- Levenslang leren --- Flexibiliteit --- Emigratie --- Onderwijs --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|